+420 777 077 930

Obchodní podmínky

Aktualizováno 23. května 2018


Obchodní podmínky pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu společnosti Dama spol. s r.o.


ÚVODNÍ USTANOVENÍ


1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“) vztahy mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) definované v následujícím odstavci těchto VOP.

2. Smlouvou se podle těchto VOP rozumí kupní smlouva, uzavřená mezi společností Dama spol. s r.o., se sídlem Kutnohorská 309/84, 109 00 Praha 10, IČ: 63987449, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 38475, jako prodávajícím na straně jedné (dále jen „Prodávající“) a fyzickou nebo právnickou osobou, jako kupujícím na straně druhé (dále jen „Kupující“), jejímž předmětem je koupě zboží Kupujícím, uskutečněná prostřednictvím internetových obchodů Prodávajícího, které jsou provozovány nebo uvedeny (odkazem), na internetových stránkách idama.cz (dále jen „E - shop“).

3. Kupující je při uzavírání Smlouvy v postavení spotřebitele nebo podnikatele. V závislosti na tomto postavení mohou tyto VOP přiznávat Kupujícímu různá práva a povinnosti, a to tím, že používají ve svých ustanoveních pojmů „Kupující – spotřebitel“ a „Kupující – podnikatel“, jak jsou tyto pojmy definované níže v těchto VOP. Pojem „Kupující“ se dle těchto VOP vztahuje jak na Kupujícího - spotřebitele, tak i Kupujícího – podnikatele.

4. Kupující je při uzavírání Smlouvy v postavení spotřebitele tehdy, pokud uzavírá Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (Kupující v postavení spotřebitele je dále označován také jako „Kupující - spotřebitel“).

5. Kupující je při uzavírání Smlouvy v postavení podnikatele tehdy, pokud je podnikatelem ve smyslu platných právních předpisů a uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností (Kupující v postavení podnikatele je dále označován také jako „Kupující - podnikatel“). Pokud Kupující uvede v objednávce své identifikační číslo, považuje se pro účely těchto VOP vždy za Kupujícího – podnikatele.

6. Odchylná ujednání smluvních stran ve Smlouvě mají přednost před těmito VOP.

7. Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit znění těchto VOP. Kupující je vázán zněním VOP, které jsou platné a účinné v okamžiku, kdy Prodávajícímu odeslal (potvrdil) svoji objednávku.


SDĚLENÍ PRODÁVAJÍCÍHO PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY


8. Prodávající níže v tomto článku oznamuje Kupujícímu před uzavřením Smlouvy následující informace týkající se nákupu zboží prostřednictvím E – shopu:

9. Provozovatelem E – shopu a jeho kontaktní adresa je:

Dama spol. s r.o.
se sídlem Kutnohorská 309/84
109 00 Praha 10, IČ: 63987449
IČ: 63987449, DIČ: CZ63987449
spisová značka C 38475 vedená u Městského soudu v Praze
email: obchod@idama.cz
tel. +420 272 704 401

10. Náklady na prostředky komunikace na dálku se nijak neliší od základní sazby (tj. internetové i telefonické připojení se řídí podmínkami operátora Kupujícího), Prodávající si v souvislosti s použitím prostředků komunikace na dálku neúčtuje žádné další poplatky (vyjma případné smluvní přepravy zboží a zvoleného způsobu úhrady kupní ceny, které si Kupující vybere a jejichž cena je uvedena u konkrétní varianty přepravy či platby)

11. Kupující zpravidla požaduje úhradu kupní ceny v plné výši před převzetím zboží Kupujícím od Prodávajícího, popř. požaduje uhrazení zálohy na kupní cenu ve výši celé kupní ceny zboží. Kupujícím, kteří jsou registrovaní v E – shopu, může Prodávající v závislosti na jejich obratu a platební morálce umožnit platit kupní cenu po převzetí zboží na základě Prodávajícím vystavené faktury;

12. Ceny zboží jsou na E - shopu uváděny bez DPH i včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, vyjma nákladů na dodání zboží a náklady spojené se zvoleným způsobem úhrady kupní ceny. Tyto náklady se liší podle zvoleného způsobu dopravy, poskytovatele dopravy a způsobu úhrady kupní ceny. Uvedené ceny platí pouze pro nákup přes E - shop;

13. V případě, že Smlouva je uzavřena s Kupujícím – spotřebitelem, má Kupující – spotřebitel právo od Smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží ode dne následujícího po dni, kdy Kupující nebo Kupujícím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží a v případě Smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, ode dne následujícího po dni, kdy Kupující nebo Kupujícím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme poslední dodávku zboží. Toto odstoupení je Kupující povinen zaslat na adresu sídla Prodávajícího, tj. Dama spol. s r.o., Kutnohorská 309/84, příp. může využít formulář pro odstoupení od Smlouvy, uvedený na idama.cz. Na těchto stránkách je také znovu uvedeno toto poučení o odstoupení od smlouvy.

14. Kupující - spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy:

  • o poskytování služeb, které Prodávající splnil s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího - spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího - spotřebitele nebo pro jeho osobu;
  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
  • o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném Kupujícím - spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů;
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Kupující - spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
  • o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal;
  • o dodávce novin, periodik nebo časopisů;
  • o dopravě nebo využití volného času, pokud Prodávající tato plnění poskytuje v určeném termínu;
  • o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího - spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, Prodávající zdůrazňuje, že v případě dodání digitálního obsahu dodávaného on-line nelze od takové Smlouvy odstoupit;
  • v případě odstoupení od Smlouvy ponese Kupující - spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
  • Kupující - spotřebitel má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od Smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
  • Smlouva, resp. příslušná faktura, bude uložena v elektronickém archivu Prodávajícího, a na žádost Kupujícího - spotřebitele bude Kupujícímu zaslána;
  • v případě, že Kupující - spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit písemně na adresu sídla Prodávajícího nebo emailem na obchod@idama.cz . Může se také obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.


UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY


15. Kupující podává Prodávajícímu návrh na uzavření Smlouvy tím, že objedná zboží z nabídky E  shopu (tzv. zboží vloží do košíku), a následně vyplní a Prodávajícímu odešle (potvrdí) E - shopem vygenerovaný návrh objednávkového formuláře, který bude obsahovat alespoň identifikaci zboží, jeho cenu, zvolený způsob dopravy (popř. vyzvednutí zboží) a zvolenou metodu platby kupní ceny. Kupujícím vyplní zejména své identifikační údaje, emailovou adresu, na kterou mu má být zasláno potvrzení objednávky a své telefonní číslo. Kupujícím vyplněný a potvrzený objednávkový formulář je dále označován jako „Objednávka“.

16. Kupní cenou zboží je cena, která je na E - shopu u daného zboží uvedena v okamžiku odeslání (potvrzení) Objednávky. V ceně zboží nejsou zahrnuty náklady související s dopravou zboží Kupujícímu a zvoleným způsobem úhrady kupní ceny. Tyto ceny jsou uvedeny samostatně u jednotlivých způsobů úhrady kupní ceny a dopravy zboží v návrhu objednávky a Kupující si je při vyplňování návrhu objednávky sám volí. Pro různá zboží mohou být v návrhu objednávky uvedeny různé způsoby úhrady kupní ceny a dopravy zboží a jejich cena, popř. i pouze jedna jejich varianta.

17. Každá z položek nabízených v E - shopu je doprovázená popisem základních vlastností, případně detailním popisem a vyobrazením. Identifikace a tento popis zboží určuje kvalitu a jakost zboží, která bude dodána Kupujícímu. To neplatí o vyobrazení zboží na E – shopu, které je pouze ilustrativní a není určujícím pro barvu tvar, velikost ani vzhled zboží. Vyobrazení zboží na E – shopu není vzorkem ani předlohou.

18. Kupující je povinen vyplnit veškeré údaje návrhu objednávky, které jsou určeny pro doplnění, seznámit se s těmito VOP a udělit souhlas se zněním těchto VOP.

19. Smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím je uzavřena okamžikem, kdy Prodávající Objednávku Kupujícímu potvrdí tím, že zašle Kupujícímu oznámení o potvrzení Objednávky na emailovou adresu Kupujícího, kterou Kupující uvedl v Objednávce. Pokud Prodávající Objednávku nepotvrdí do tří (3) pracovních dnů, má se za to, že Objednávku Prodávající odmítl. To neplatí v případě, že Prodávající zboží, ohledně kterého nedošlo k potvrzení Objednávky, odešle Kupujícímu a Kupující zboží převezme. V takovém případě je Smlouva uzavřena okamžikem, kdy Kupující zboží převezme.

20. Kupující je srozuměn s tím, že Prodávající není povinen uzavřít s Kupujícím Smlouvu a že vystavení zboží v E - shopu není nabídkou k uzavření kupní smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 Občanského zákoníku.

21. Veškeré údaje a informace uvedené Kupujícím do „poznámky“ v Objednávce (dále jen „Poznámky“) nejsou součástí uzavřené Smlouvy. Odesláním Objednávky obsahující Poznámky Kupující projevuje vůli uzavřít Smlouvu i v případě, že Prodávající nebude s Poznámkami souhlasit. Poznámky se stávají součástí Smlouvy pouze v případě, že Kupující v potvrzení Objednávky, či samostatně později, výslovně potvrdí, že s Poznámkami souhlasí. Pokud Prodávající Poznámky výslovně neakceptuje přímo v potvrzení Objednávky a ani samostatně nejpozději do 3 pracovních dnů od potvrzení Objednávky, platí, že Prodávající s Poznámkami nesouhlasí a Poznámky se tak nestávají součástí Smlouvy.

22. Prodávající je oprávněn před potvrzením Objednávky požádat Kupujícího o telefonické či písemné potvrzení jeho Objednávky (ověření správnosti).

22.a. Při platbě ze zahraničí je kupujícímu účtován manipulační poplatek 181,50 Kč s DPH.

22.b. V případě dělení hutního materiálu je Kupující vyzván Prodávajícím k úhradě 50% zálohy z celkové hodnoty objednávky.

22.c. V případě objednávky hutního materiálu nad 10 000,- Kč bez DPH s volbou dopravy TOPTRANS Kupující vyzván Prodávajícím k úhradě 100% zálohy.


PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN


23. Uzavřením Smlouvy se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá zboží uvedené v Objednávce a umožní mu nabýt vlastnické právo k tomuto zboží a Kupující se zavazuje, že zboží uvedené v Objednávce převezme a zaplatí Prodávajícímu jeho kupní cenu a náklady spojené s dopravou zboží Kupujícímu a zvoleným způsobem úhrady kupní ceny.

24. Práva a povinnosti neupravené v Smlouvě ani v těchto VOP, se řídí ustanovením Občanského zákoníku, zejména ustanovením § 2079 a násl. Občanského zákoníku o smlouvě kupní. Pokud Smlouvu uzavírá Kupující - podnikatel, neužijí se na Smlouvu ustanovení § 2158 až § 2174 Občanského zákoníku.


DODACÍ PODMÍNKY


25. Prodávající odevzdá Kupujícímu zboží, jakož i doklady, které se ke zboží vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnického práva ke zboží v souladu se Smlouvou.

26. Pokud strany ve Smlouvě nesjednají čas dodání zboží, dodá Prodávající Kupujícímu zboží v přiměřené době vzhledem k výrobním a logistickým možnostem Prodávajícího, nejpozději do 14 dnů od uzavření Smlouvy a zaplacení kupní ceny zboží, podle toho, která skutečnost nastane později. Přesný termín dodání zboží Prodávající oznámí Kupujícímu alespoň dva (2) pracovní dny předem. V případě, že nastanou mimořádné okolnosti bránící řádnému plnění Prodávajícího, které nastaly nezávisle na vůli Prodávajícího a nemohly být Prodávajícím odvráceny (vyšší moc) má Prodávající právo přiměřeně prodloužit dodací lhůty dodávky zboží (alespoň o lhůtu, po kterou vyšší moc bránila ve splnění povinnosti).

27. Pokud strany ve Smlouvě nesjednají místo dodání zboží, splní Prodávající svoji povinnost dodat zboží tím, že umožní Kupujícímu nakládat se zbožím v sídle Prodávajícího a tuto skutečnost Kupujícímu oznámí. V takovém případě je Kupující povinen zboží převzít nejpozději do pěti (5) pracovních dnů ode dne doručení oznámení Prodávajícího, že je zboží připraveno k vyzvednutí.

28. Má-li Prodávající zboží odeslat Kupujícímu – podnikateli, odevzdá zboží Kupujícímu, tím, že zboží předá prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího - podnikatele a umožní Kupujícímu - podnikateli uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.

29. Má-li Prodávající zboží odeslat Kupujícímu - spotřebiteli, je zboží odevzdáno Kupujícímu - spotřebiteli, až když dopravce zboží Kupujícímu - spotřebiteli předá.

30. Prodávající je oprávněn přizpůsobit množství dodávaného zboží s přihlédnutím k jeho povaze a formě, v jaké je vyráběno (např. zaokrouhlit na běžné metry, na kilogramy, na počet výrobních délek, apod.). Odchylka však nesmí bez souhlasu Kupujícího přesáhnout +/- 10 % množství sjednaného ve Smlouvě. Pokud Prodávající dodá větší množství zboží, než bylo ujednáno, je Smlouva uzavřena i na toto přebytečné množství, ledaže je Kupující bez zbytečného odkladu odmítl.

31. V případě, že podle Smlouvy zajišťuje dopravu zboží do místa dodání Prodávající, je Kupující povinen zajistit, aby v místě dodání a v den dodání (přesný čas Prodávající určí alespoň jeden (1) pracovní den předem) byla přítomna osoba oprávněná za Kupujícího zboží převzít, a to neprodleně po příjezdu dopravního prostředku, jinak Kupující odpovídá Prodávajícímu za škodu, která mu tím bude způsobena (zejména za náklady na čekání dopravce, ušlý zisk, škodu a sankce uplatněné po Prodávajícím třetími osobami za zpoždění dalších dodávek realizovaných v rámci jedné přepravy, atd.).

32. Pokud Kupující písemně alespoň jeden (1) pracovní den před dodáním zboží neinformuje Prodávajícího o konkrétní osobě, která bude oprávněna zboží od Prodávajícího převzít v místě dodání, platí, že osoba nacházející se v místě dodání je oprávněna za Kupujícího zboží převzít, vykonat prohlídku zboží a případné vady oznámit Prodávajícímu.

33. Pokud se Kupující nedostaví do místa dodání ani do 1 hodiny poté, co mu Prodávající oznámil příjezd dopravního prostředku se zbožím do místa dodání, je Prodávající oprávněn (nikoli povinen) takový dopravní prostředek odvolat a požadovat po Kupujícím uhrazení nákladů na zmařenou dopravu a další s tím související škody. Pokud Prodávající odvolá dopravní prostředek z důvodu prodlení Kupujícího s převzetím zboží, a strany si nedohodnou náhradní termín dodání zboží, splní Prodávající svoji povinnost dodat zboží tím, že umožní Kupujícímu nakládat se zbožím v sídle Prodávajícího a tuto skutečnost Kupujícímu oznámí.

34. Kupující je povinen při převzetí zboží toto řádně prohlédnout za účelem zjištění, zda dodávané zboží odpovídá z hlediska kvality, jakosti a množství Smlouvě a zda nemá vady. Prohlídku zboží je Kupující - podnikatel povinen uskutečnit v místě dodání před jeho vykládkou z dopravního prostředku, pokud dopravu zboží zajišťuje Prodávající, nebo před jeho naložením v místě dodání na dopravní prostředek, pokud dopravu zboží zajišťuje Kupující - podnikatel. Kupující – spotřebitel je povinen prohlídku zajistit bez zbytečného odkladu po převzetí zboží.

35. Pokud Kupující nemůže z jakéhokoliv důvodu provést podrobnou prohlídku zboží při jeho převzetí, vyznačí tuto skutečnost v dodacím listu, nebo na jiném písemném potvrzení o převzetí zboží, či písemně samostatně (vše dále jen „Potvrzení o vadách“) a Potvrzení o vadách předá Prodávajícímu či dopravci. Kupující se dále zavazuje uskladnit zboží tak, aby bylo v maximální míře chráněno před poškozením, ztrátou a zničeními, zejména před působením povětrnostních vlivů (déšť, vysoká vlhkost) a přístupu třetích osob. Pokud bylo zboží zabaleno, je povinen Kupující učinit potřebná opatření k zabránění kondenzace vlhkosti v obalech. Prohlídku zboží v takovém případě vykoná bez zbytečného odkladu po odpadnutí překážky, která mu bránila v jejím vykonání při převzetí zboží. Pokud Kupující poruší svoji povinnost uskladnit zboží dle tohoto odstavce a pokud následně Prodávajícímu bude vraceno zboží z důvodu odpovědnosti Prodávajícího za vady zboží, je Prodávající oprávněn požadovat po Kupujícím - podnikateli náhradu škody za poškozené zboží až do výše 30 % ceny vraceného zboží (konkrétní výši určí Prodávající dle své úvahy, zpravidla v závislosti na rozsahu poškození zboží). Takto určenou výši škody, je Prodávající oprávněn u Kupujícího – podnikatele započíst proti své povinnosti vrátit Kupujícímu kupní cenu vraceného zboží.

36. Prodávající není povinen dodat Kupujícímu zboží ve sjednané lhůtě, pokud k okamžiku dodání zboží:

  • má Kupující vůči Prodávajícímu jakékoliv neuhrazené závazky po splatnosti (kupní cenu zboží z předchozích dodávek, Prodávajícím požadovanou zálohu, náhradu škody, atd.);
  • vůči Kupujícímu bylo zahájeno insolvenční řízení;

Pokud Prodávající odmítne z důvodu uvedeného v tomto odstavci Kupujícímu dodat zboží, dochází automaticky ke změně termínu pro dodání zboží, kterým se nově stává 14. (čtrnáctý) den po odpadnutí důvodu, pro který Prodávající odmítl dodat zboží.

37. Prodávající odevzdá Kupujícímu zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení. Jak je již výše uvedeno vyobrazení zboží na E – shopu, je pouze ilustrativní a není určujícím pro barvu tvar, velikost ani vzhled zboží. Vyobrazení zboží na E – shopu není vzorkem ani předlohou.

38. Není-li ujednáno, jak má být zboží zabaleno, zabalí Prodávající zboží podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem opatří Prodávající zboží pro přepravu.


VLASTNICKÉ PRÁVO A NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ


39. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží. Kupující se stane vlastníkem zboží teprve úplným zaplacením jeho kupní ceny.

40. Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží v místě dodání, nebo v okamžiku, kdy se Kupující dostane do prodlení se splněním povinnosti zboží převzít, a to podle toho, která skutečnost nastane dříve.


ODPOVĚDNOST ZA VADY


41. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží v okamžiku přechodu nebezpečí škody na Kupujícího.

42. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující věc převzal,

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
  • se zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

43. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

44. Kupující – spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:

  • u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
  • na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
  • u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím; nebo
  • vyplývá-li to z povahy věci.

45. U Smluv uzavřených s Kupujícím - podnikatelem Prodávající odpovídá pouze za vady, které má zboží v okamžiku převzetí Kupujícím, neposkytl-li pro konkrétní zboží Prodávající záruku výslovně ve Smlouvě, či nabídce zboží zveřejněné na E-shopu.

46. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.

47. Má-li zboží vadu, z níž je Prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má Kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.


NÁROKY Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY


48. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má Kupující právo:

  • na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od Smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
  • na odstranění vady opravou zboží;
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
  • odstoupit od Smlouvy.

49. Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit.

50. Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení Smlouvy, jak je uvedeno dále.

51. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

52. Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od Smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží.

53. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od Smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.

54. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Smlouvy odstoupit.

55. Při dodání nového zboží vrátí Kupující Prodávajícímu zboží původně dodané (včetně veškerého dodaného příslušenství).


ZÁRUKA ZA JAKOST


56. Pokud Prodávající ve Smlouvě nebo v nabídce zboží zveřejněné u konkrétního zboží na E - shopu poskytne Kupujícímu záruku, zavazuje se tím, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást zboží.

57. Záruční doba běží od odevzdání zboží Kupujícímu; bylo-li zboží podle Smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa určení.

58. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na zboží na Kupujícího vnější událost, nebo sám Kupující.


LHŮTY PRO OZNÁMENÍ VAD KUPUJÍCÍMU


59. Kupující je povinen uplatňovat vady zboží (reklamovat) vždy písemně na adresu sídla Prodávajícího. Za písemnou formu se pro tento účel považuje i zaslání oznámení na následující email Prodávajícího obchod@idama.cz s tím, že doručení je v takovém případě Kupující povinen prokázat alespoň elektronickým potvrzením o doručení emailové zprávy Prodávajícímu.

60. Kupující – podnikatel je povinen vady zboží oznámit Prodávajícímu v následujících lhůtách:

  • množstevní vady je Kupující povinen uvést nejpozději při převzetí zboží, a to uvedením do Potvrzení o vadách;
  • zjevné vady Kupující uvede při převzetí zboží do Potvrzení o vadách. Pokud zjevné vady nemohly být zjištěny s vynaložením veškeré péče při převzetí zboží, oznámí je Kupující Prodávajícímu písemně, a to bezodkladně poté co je zjistí, vždy však nejpozději do 10 dnů od převzetí zboží;
  • skryté vady zboží Kupující oznámí Prodávajícímu bezodkladně po jejich zjištění, nejpozději však do 6 měsíců od přechodu nebezpečí škody na zboží na Kupujícího;

61. Po uplynutí lhůt uvedených k oznámení vad zboží, nebude právo Kupujícího – podnikatele z vad zboží přiznáno.

62. V oznámení vad je Kupující povinen uvést identifikaci dodávky, ze které zboží pochází (číslo Smlouvy, popř. dodacího listu), počet vadných kusů a popis vady. K oznámení je Kupující - podnikatel povinen přiložit fotografie všech zjištěných vad. Kupující je povinen prokázat, že dodávka reklamovaného zboží pochází od Prodávajícího.

63. Kupující se zavazuje poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost za účelem zjištění oprávněnosti reklamace.


ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY


64. V souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku má Kupující - spotřebitel právo ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží odstoupit od Smlouvy. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy běží ode dne následujícího po dni, kdy Kupující nebo Kupujícím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží a v případě Smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, ode dne následujícího po dni, kdy Kupující nebo Kupujícím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme poslední dodávku zboží. Odstoupení od Smlouvy musí Kupující - spotřebitel zaslat na adresu sídla Prodávajícího, příp. může využít formulář pro odstoupení od Smlouvy, uvedených na idama.cz.

65. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, odešle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Smlouvy, zboží, které od něho obdržel.

66. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, zboží, které od Kupujícího na základě Smlouvy obdržel. Jestliže si ale Kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající v návrhu Objednávky (objednávkovém formuláři) nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu v návrhu Objednávky nabízenému způsobu dodání zboží.

67. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.

68. Náklady spojené s vrácením zboží Prodávajícímu nese v plné výši Kupující.

69. Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.

70. Kupující nemůže odstoupit od smluv uvedených v § 1837 Občanského zákoníku.

71. Prodávající je oprávněn, do doby převzetí zboží Kupujícím, odstoupit od Smlouvy v případě okolností znemožňujících mu dodání objednaného zboží Kupujícímu.


PLATEBNÍ PODMÍNKY A PŘECHOD VLASTNICKÉHO PRÁVA


72. Kupující uhradí kupní cenu zboží způsobem uvedeným ve Smlouvě (Objednávce). Prodávající nabízí zejména tyto způsoby úhrady kupní ceny:

  • "Dobírka - platba hotově přepravci" – Kupující je povinen uhradit kupní cenu zboží v hotovosti dopravci při převzetí zboží;
  • "Platba předem - zálohová faktura" – Kupující je povinen před dodáním zboží uhradit prodávajícímu zálohu na kupní cenu ve výši 100 % kupní ceny zboží, a to na základě zálohové faktury, vystavené Prodávajícím. Uhrazení zálohy je předpokladem pro odeslání zboží Kupujícímu. Pokud nebude záloha na kupní cenu zboží uhrazena v plném rozsahu nejpozději do pěti dnů ode dne, kdy Prodávající zálohovou fakturu kupujícímu odeslal (emailem), je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit. Kupní cena se při této metodě platby stává splatnou okamžikem převzetí zboží Kupujícím. K okamžiku převzetí zboží Kupujícím se uhrazená záloha v plném rozsahu započítává na kupní cenu.
  • "Faktura se splatností" – Kupující, který je před uzavřením Smlouvy registrovaný v E-shopu, Prodávajícího může, po dohodě s Prodávajícím, uhradit zboží na základě faktury, jejíž standardní splatnost činí 7 kalendářních dnů ode dne vystavení faktury. Na výslovnou žádost Kupujícího uvedenou může Prodávající splatnost prodloužit, přičemž přihlíží zejména k množství Kupujícím v minulosti objednaného zboží a jeho řádné platební morálce.
  • "Platba v hotovosti" – Kupující, který je před uzavřením Smlouvy registrovaný v E-shopu, může v případě osobního odběru zboží po dohodě s Prodávajícím platit v hotovosti u Prodávajícího.

73. Dnem úhrady kupní ceny zboží je den, ve kterém byla kupní cena připsána na bankovní účet Prodávajícího, nebo den ve kterém došlo k převzetí hotovosti /prodávajícím a/nebo dopravcem.

74. Kupující výslovně souhlasí s tím, aby mu Prodávající zasílal daňové doklady, včetně faktur a zálohových faktur výlučně v elektronické podobě (namísto dokladu v písemné formě) na jeho emailovou adresu uvedenou v Objednávce.


EET - Elektronická evidence tržeb


74.a Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. V případě, že tomuto okamžiku předchází expedice zboží nebo poskytnutí služby zákazníkovi, je poplatník povinen zaslat správci daně údaje o evidované tržbě a vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, nejpozději k okamžiku expedice zboží nebo poskytnutí služby zákazníkovi. To neplatí v případě, že je zboží expedováno nebo služba poskytnuta ještě před okamžikem vydání příkazu k provedení platby.


OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ


75. Společnost Dama spol. s r.o. (dále jen „DAMA“), sídlem: Kutnohorská 309/84, Praha, PSČ 109 00, poskytuje svým zákazníkům široké portfolio produktů a služeb prostřednictvím geograficky dostupné prodejní sítě podporované odbornou obsluhou. V rámci zajišťování svých činností zpracovává DAMA osobní údaje a vůči těmto zpracováním je společnost v postavení správce osobních údajů.

Společnost DAMA zpracovává osobní údaje zejména pro tyto účely:

  • Výkon pracovněprávní agendy
  • Výkon smluvní a účetní agendy vůči svým zákazníkům a obchodním partnerům
  • Zabezpečení činnosti společnosti
  • Ochrana osob, majetku a obchodních informací
  • Marketing (zasílání obchodních informací na emailovou adresu zákazníka)

76. Informace o zpracování osobních údajů:

77. Právním základem pro zpracování osobních údajů je podle čl. 6. obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) odst. 1 písmen:

  • subjekt údajů (fyzická osoba, jejíž údaje jsou zpracovávány) udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů
  • zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů
  • zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje
  • zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany

78. Osobní údaje nejsou předávány jiným osobám, pokud povinnost jejich předání orgánům, úřadům či institucím není DAMA uložena zvláštním právním předpisem.

79. Při zpracování osobních údajů u DAMA nedochází k automatizovanému rozhodování, na jehož základě by byly činěny úkony či rozhodnutí, jejichž obsahem by byl zásah do práv či oprávněných zájmů občanů.

80. Osobní údaje jsou zpracovávány pouze po nezbytnou dobu, která je individuální pro jednotlivé účely zpracování. Tato doba může být prodloužena jen v případě, že to nařizuje právní předpis. Po uplynutí této doby jsou osobní údaje zlikvidovány.

81. Máte právo:

  • požadovat umožnění přístupu k osobním údajům
  • požadovat opravu nepřesných osobních údajů (pokud se domníváte, že osobní údaje zpracovávané u DAMA jsou nepřesné)
  • požadovat vymazání osobních údajů, popř. požadovat omezení jejich zpracování
  • podat stížnost u dozorového orgánu

82. Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.

83. Vaše požadavky budou vždy řádně posouzeny a vypořádány v souladu s příslušnými ustanoveními obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Svá práva vůči DAMA uplatňujte cestou Kontaktní osoby ve věci zpracování osobních údajů písemně na e-mail: osobni.udaje@pro-doma.cz


Zásady používání souborů cookie


84. Co jsou soubory cookies:

Za účelem zlepšení poskytovaných služeb využívají naše stránky soubory cookie. Soubory cookie jsou malé soubory, které ukládají informace ve Vašem prohlížeči a běžně slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů. Osoba uživatele však není na základě těchto informací identifikovatelná. Soubory cookies tak pomáhají např.:

  • ke správné funkčnosti našich stránek, aby bylo možné dokončit proces nákupu s co nejmenšími obtížemi
  • pro zapamatování přihlašovacích údajů našich zákazníků, takže je nemusí pokaždé zadávat
  • pro zapamatování obsahu košíku při nedokončení objednávky během jedné návštěvy
  • pro zapamatování filtrů, řazení a zobrazení produktů podle preferencí uživatele
  • pomáhají nám zjistit, aby se návštěvníkům nezobrazovala reklama na zboží, o které nemají zájem

Obecné informace k souborům cookie naleznete např. zde

85. Jaké soubory cookie používáme:

Soubory cookie používané na našich stránkách lze z hlediska jejich trvanlivosti rozdělit na dva základní typy. Krátkodobé tzv. „session cookie“ které jsou pouze dočasné a zůstávají uloženy ve Vašem prohlížeči pouze do té doby, než prohlížeč zavřete, a dlouhodobě tzv. „persistent cookie“, které zůstávají uloženy ve Vašem zařízení mnohem déle nebo dokud je ručně neodstraníte (doba ponechání souborů cookie ve vašem zařízení závisí na nastavení samotné cookie a nastavení vašeho prohlížeče).

Z hlediska funkce, kterou jednotlivé cookie plní, lze cookie rozdělit na:

  • konverzní, které nám umožňují analyzovat výkon různých prodejních kanálů
  • trackingové (sledovací), které v kombinaci s konverzními pomáhají analyzovat výkon různých marketingových kanálů
  • remarketingové, které se používají pro personalizaci reklam a jejich správné zacílení
  • analytické, které nám pomáhají pochopit, jak uživatelé web používají
  • technické (esenciální), které jsou nezbytné pro základní funkčnost webu

Některé soubory cookie mohou shromažďovat informace, které jsou následně využity třetími stranami a které např. přímo podporují naše reklamní aktivity (tzv. „cookie třetích stran“). Například informace o produktech kupovaných návštěvníky na našich stránkách mohou být zobrazeny marketingovou agenturou, abychom mohli lépe uzpůsobit zobrazení internetových reklamních bannerů na Vámi zobrazovaných webových stránkách. Podle těchto údajů Vás však nelze identifikovat.

Na našich stránkách využíváme následující soubory cookie:
Vydavatel / Název cookie Typ Platnost
ASP.NET_SessionId technická může se lišit
ASPXAUTH technická může se lišit
external_login_service_result technická může se lišit
UserLanguage technická může se lišit
poll_ technická může se lišit
shop_cart_identity_ technická může se lišit
oauth_redirect_url technická může se lišit
__em_EasyMarketShopOrdersManager_OrderLas technická může se lišit
ID + "_sort" personalizace session
ID + "_view" personalizace session
dataView_list_view_type technická může se lišit
SortVariantPropertyName technická může se lišit
_filters_scrollTop_ technická může se lišit
ShopCatalog.View.setParam technická může se lišit
Google AdWords remarketingový kód max 540 dní
Google Analytics remarketingový kód max 540 dní
Sklik remarketingový kód max 540 dní
Facebook pixel remarketingový kód max 180 dní
Google Analytics analytické může se lišit
Yandex Metrica analytické může se lišit
AWstats analytické může se lišit
Google AdWords konverzní kód presistant
Sklik konverzní kód presistant
Facebook konverzní kód presistant
Zboží.cz konverzní kód presistant
Heureka konverzní kód presistant

86. Jak odmítnout používání souborů cookie

  • Používání souborů cookie lze nastavit pomocí Vašeho internetového prohlížeče. Ve většině prohlížečů lze odmítnout nebo nastavit užívání jen některých souborů cookie.
  • Informace o prohlížečích a o způsobu nastavení předvoleb pro soubory cookie můžete nalézt na následujících webových stránkách jednotlivých prohlížečů:

Chrome | Firefox | Internet Explorer | Android

Účinný nástroj pro správu souborů cookie je též k dispozici na stránkách http://www.youronlinechoices.com/cz/


ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ


87. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě Smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů vzniklých z kupní smlouvy je kompetentní Česká obchodní inspekce, www.coi.cz (Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2).

88. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu Smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad Smlouvy v českém jazyce.

89. Ukáže-li se některé ustanovení těchto VOP a/nebo Smlouvy neplatné či neúčinné, tak nemá tato skutečnost vliv na platnosti či účinnost ostatních ustanovení VOP a/nebo Smlouvy.

90. Ukáže-li se některé z ustanovení VOP a/nebo Smlouvy zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady na ostatní ustanovení VOP a/nebo Smlouvy obdobně podle § 576 OZ.

91. Tyto VOP a jejich změny jsou veřejně přístupné v sídle Prodávajícího a také na internetové adrese idama.cz.

92. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.1.2016 a v plném rozsahu ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí.

Dama spol. s r.o.

V Praze, dne 1. 1. 2016.

Aktualizováno 23. května 2018

Ochrana osobních údajů