Ocel v architektuře: Tokyu Toyoko Line Shibuya Station
Představujeme Vám vybrané světové architektonické památky. Od průmyslových budov, přes veřejné stavby po soukromé vily. Spojujícím prvkem představených staveb bude ocel a další hutní materiály. Inspirujte se světovou architekturou.
Tokyu Toyoko Line Shibuya Station
První vybranou stavbou, u které bylo při navrhování designu interiéru využito oceli, je stanice metra v Tokyu - Tokyu Toyoko Line Shibuya Station. Byla navržena architektem Tadao Ando v roce 2005 a její stavba trvala tři roky.
Ocelová konstrukce zábradlí
Výsledkem je "podzemní loď plující pod povrchem." Stanice má oválný tvar vejce. Představit si ji můžete jako podzemní moderní krajinu. Netradičním prvkem je přirozený ventilační systém. Ovál táhnoucí se po celé šíři je vyroben ze zesíleného sklovláknobetonu. Použití ocelových nerezových prvků můžete vidět na zábradlích a dalších designových doplňcích v interiéru stanice.
Ventilační systém stanice
Stanice Shibuya, na které se kromě architekta Anda podíleli i další designéři, denně přepraví kolem 3 miliónů pasažerů!
foto: Mitsuo Matsuoka, zdroj: JODIDIO, Philip. Green architecture now!: Grüne Architektur heute! = L'architecture verte d'aujourd'hui!. Köln: Taschen, c2009, text: redakce
Tokyu Toyoko Line Shibuya Station
Architekt Tadao ANDO (1941)
Země | Japonsko |
Město | Tokyo (čtvrť Shibuya-ku) |
Výstavba | 2005 - 2008 |
Plocha | 27 725 m2 |
Klient | Tokyu Corporation |
Cena | nezveřejněna |